بنابراین اسلام مکتبی است هدفمند و هدف آن تقرب به خداست. مدیریت اسلامی هم جزیی از این برنامه­ها است. مدیر در مدیریت اسلامی نقش الگو دارد لذا داشتن یک سری خصوصیات و ویژگی­ها که بیانگر کفایت و شایستگی او برای مدیریت است مدنظر قرار می­گیرد که عبارتند از: اخلاص، رهبری، آگاهی و قدرت، خودسازی، امانتداری، خدمتگزاری، عدالت، وجدان کاری و … (فروزنده دهکردی و جوکار، 1386). 

 

 

 

  • تعریف مساله و بیان موضوع تحقیق

اخلاق، عبارتست از قواعد ارزشی و هنجاری یک جامعه که در رفتار افراد آن انعکاس می­یابد. اینکه چگونه اصول اخلاقی را بر موارد خاص اعمال کنیم، همان اخلاق کاربردی است که شامل اخلاق اقتصادی پزشکی محیط­زیست علمی اخلاق در سازمان و مدیریت می­باشد(جباری، 1386). بحث اخلاق در حقیقت عمده­ترین چالش مدیریت است زیرا بیانگر تقابل بین عملکرد اقتصادی(که به وسیله درآمدها، هزینه­ها و سودها اندازه­گیری می­شود) و عملکرد اجتماعی(که در قالب تعهدات آن سازمان در داخل و خارج نسبت به دیگران بیان می­شود) می­باشند(هس مر، 1382). رواج ادبیات اخلاق در علم مدیریت و گسترش آن در آینده می­تواند آن را با ادبیات اخلاق در کسب و کار ارتباط دهد لذا در ابتدا به مرور ادبیات اخلاق در کسب و کار پرداخته می­شود.

اقتصاد

 

خرید متن کامل این پایان نامه در سایت nefo.ir

 

 

 

1-3- اهداف تحقیق

 

هدف اصلی: یافتن ارتباط بین اخلاق مدیران و اعتماد شهروندان در شهرداری ماهشهر.

 

اهداف فرعی:

 

    • بررسی ارتباط بین امانتداری و اعتماد شهروندان

 

    • بررسی ارتباط بین خدمتگزاری و اعتماد شهروندان

 

    • بررسی ارتباط بین مسولیت­پذیری و اعتماد شهروندان

 

    • بین انضباط کاری بررسی ارتباط و اعتماد شهروندان

 

  • بررسی ارتباط مهرورزی و اعتماد شهروندان

 

 

1-4- سوالات تحقیق

 

1-آیا بین امانتداری و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد؟

 

2- آیا بین خدمتگزاری و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد؟

 

3- آیا بین مسولیت پذیری و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد؟

 

4-آیابین عدالت و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد؟

 

5-آیابین تکریم ارباب رجوع و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد؟

 

 

 

1-5- فرضیات تحقیق

 

فرضیه اصلی:. بررسی و تاثیر اخلاق مدیران بر میزان اعتماد شهروندان به شهرداری ماهشهر.

 

فرضیه های  فرعی:

 

1-امانتداری: بین امانتداری و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد.

 

2- خدمتگزاری: بین خدمتگزاری و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد.

 

3- مسئولیت پذیری: بین مسولیت پذیری و اعتماد شهروندان ارتباط وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...